In 2019 zal mobiel en online entertainment goed zijn voor 300 miljard

Wanneer er naar de wereldwijde cijfers gekeken mag worden, is de verwachting dat in 2019 de mobiele en online entertainment sectoren samen goed zullen gaan zijn voor een omzet van 300 miljard dollar – omgerekend is dat een bedrag van € 267,1 miljard. Die cijfers laten zien dat de omzet met een derde omhoog zal gaan, in vergelijking met de cijfers die voor 2015 zijn berekend. Voor 2015 is er namelijk een omzet van 195 miljard dollar ingeschaald (€ 173,6 miljard).

De grote groei wordt met name verzorgd door onder andere de over the top video- en tv-diensten. Deze zullen naar verwachting samen 60% van de groei veroorzaken. De consumenten kunnen intussen middels carrier billing (het betalen via je (mobiele) telefoonrekening) gemakkelijker betalen dan wanneer dit met een credit card zou moeten – iets wat zeker met de groeiende smartphones markt een bijzonder slimme uitweg is van de entertainmentsector. Want middels carrier billing kan een bijzonder grote groep mensen bereikt worden die geen bankrekening of creditcard gegevens hoeven te verstrekken.

Naast dat de entertainment industrie groeit wordt er ook verwacht dat de digitale adult sector enorm zal gaan groeien, deze zou rond 2019 ook goed moeten zijn voor 192 miljoen views op jaarbasis. Dit ook mede door de mobiele apparaten die tegenwoordig zo geavanceerd zijn dat je er films op kunt kijken bijvoorbeeld. Negatief punt is wel dat het aandeel in de omzet zal gaan dalen naar slechts twee procent.

Het online en mobiel gokken op casino spelletjes zoals dice games zal zijn positie in de komende jaren enkel gaan versterken, deze entertainment sector zit in de lift, en zal de komende vijf jaar enkel blijven groeien. Onder andere de veranderingen die eraan zitten te komen in de regelgevingen zal hier sterk aan gaan bijdragen. Onder andere de Verenigde Staten en Italië zullen hier op de langere termijn aan gaan bijdragen.

Dit geeft aan dat mensen tegenwoordig steeds meer en vaker gebruik maken van hun mobiel voor vermaak – in welke vorm dan ook. Het is niet vreemd te noemen dat er in deze markt ontzettend veel geld omgaat. Maar als er ook steeds meer reclame gemaakt wordt voor de online diensten van onder andere online casino’s is het geen vreemd gegeven dat deze markt nog verder de lucht in zal gaan. Want het einde van het mobiele tijdperk is nog lang niet in zicht.